1   2   3   4   5  
Fashion Digital Influencers: Evolution, Features, and Critical Issues of a New Profession
Pedroni, Marco Luca     dettagli >>

Contribution in book
SAGE Publishing, Sage Business Cases
pp: 1-13, Anno: 2023

Il whistleblowing in prospettiva sociologica: società digitale, segreto e parresia
Bonazzi, Michele; Pedroni, Marco     dettagli >>

Contribution in book
Jovene Editore, Etica aziendale e prevenzione del rischio reato. Una prospettiva interdisciplinare sul ‘whistleblowing’ riformato
pp: 7-16, Anno: 2023

Influencers, Niche Magazines and Journalistic Practice in Italy: Toward a New Fashion Editorial System
Pedroni, Marco; Mora, Emanuela     dettagli >>

Journal contribution (publication in journal)
FASHION THEORY
Vol. 27, No. 7, pp: 957-984, Anno: 2023

Two Decades of Fashion Blogging and Influencing: A Critical Overview
Pedroni, Marco     dettagli >>

Journal contribution (publication in journal)
FASHION THEORY
Vol. 27, No. 2, pp: 237-268, Anno: 2023

ChatGPT Goes to Academia. Una ricerca esplorativa su usi e imma- ginari dell’intelligenza artificiale da parte di studenti e accademici
Ciofalo, Giovanni; Setiffi, Francesca; Pedroni, Marco     dettagli >>

Journal contribution (publication in journal)
SOCIOLOGIA DELLA COMUNICAZIONE
Vol. XXXIV, No. 66, pp: 42-59, Anno: 2023

Un’agenda di ricerca per la sociologia del gioco d’azzardo
Pedroni, Marco; Scavarda, Alice     dettagli >>

Journal contribution (publication in journal)
QUADERNI DI TEORIA SOCIALE
Vol. 2, No. 1, pp: 153-179, Anno: 2023

Rileggere la media ecology: ambiente, campo, figurazione, mediatizzazione
Ciofalo, Giovanni; Pedroni, Marco     dettagli >>

Journal contribution (publication in journal)
SOCIOLOGIA DELLA COMUNICAZIONE
Vol. 64, No. 2, pp: 5-27, Anno: 2023

Le matricole nell’emergenza pandemica: vita quotidiana, dimensioni emotive e mediatizzazione della distanza.
Bonazzi, Michele; Pedroni, Marco     dettagli >>

Journal contribution (publication in journal)
WELFARE E ERGONOMIA
Vol. 2/2023, No. 2, pp: 87-101, Anno: 2023

Documenting fashion in the era of Instagram: a critical reading of Asri Bendacha’s Follow Me and Chiara Ferragni’s Unposted
Pedroni, Marco     dettagli >>

Contribution in book
Edinburgh University Press, Documenting Fashion
pp: 248-268, Anno: 2023

Co-editor in chief di International Journal of Fashion Studies (Intellect Books)
Pedroni, Marco Luca    

Attività collegate alla Ricerca
Intellect Books, INTERNATIONAL JOURNAL OF FASHION STUDIES
Anno: 2022

I media e la moda. Dal cinema ai social network
D'Aloia, Adriano; Pedroni, Marco Luca     dettagli >>

Curatorship
Carocci,
Anno: 2022

La mediatizzazione della moda e la modalizzazione dei media
D'Aloia, Adriano; Pedroni, Marco     dettagli >>

Contribution in book
Carocci, I media e la moda. Dal cinema ai social network
pp: 17-38, Anno: 2022

L’editoria di moda dalla carta al digitale
Pedroni, Marco; Mora, Emanuela     dettagli >>

Contribution in book
Carocci, I media e la moda. Dal cinema ai social network
pp: 105-118, Anno: 2022

Meritocrazia, capitalismo, diseguaglianza. La serialità televisiva come strumento di critica sociale?
Pedroni, Marco     dettagli >>

Contribution in book
Avanguardia 21, Squid Game: Società, cultura, rappresentazioni
pp: 39-44, Anno: 2022

Potremmo scrivere una brutta storia d’amore. House of Gucci di Ridley Scott
Pedroni, Marco Luca     dettagli >>

Journal contribution (publication in journal)
FATA MORGANA WEB
Vol. 3 gennaio 2022, No. 1, pp: 1-3, Anno: 2022

Got to be real: An investigation into the co-fabrication of authenticity by fashion companies and digital influencers
Colucci, M; Pedroni, M     dettagli >>

Journal contribution (publication in journal)
JOURNAL OF CONSUMER CULTURE
Vol. 22, No. 4, pp: 929-948, Anno: 2022

L’esitazione vaccinale tra scompenso informativo, terrorismo mediatico e semi-complottismo. Un’indagine empirica
Rubin, Andrea; Pedroni, Marco Luca; Fabbri, Michele; Bellodi, Elena; Gavanelli, Marco; Pareschi, Lorenzo; Franceschi, Jonathan; Bresadola, Marco     dettagli >>

Journal contribution (publication in journal)
MEDIASCAPES JOURNAL
Vol. 20, No. 1, pp: 163-181, Anno: 2022

Vaccine hesitancy and refusal during the Covid-19 pandemic in Italy: Individualistic claims or repoliticization?
Pedroni, Marco Luca; Bertuzzi, Niccolò; Lello, Elisa; Raffini, Luca     dettagli >>

Journal contribution (publication in journal)
PARTECIPAZIONE E CONFLITTO
Vol. 15, No. 3, pp: 672-696, Anno: 2022

Rethinking Fashion Brands in The Era of Digital Media
Colucci, Mariachiara; Pedroni, Marco Luca     dettagli >>

Curatorship
Dipartimento delle Arti – DAR Alma Mater Studiorum – Università di Bologna, ZONEMODA JOURNAL
Vol. 11, No. 1, Anno: 2021

Guerre, torte, utopie. Le narrazioni virali nella fase 1 della pandemia
Pedroni, Marco Luca     dettagli >>

Contribution in book
Meltemi, Shockdown. Media, cultura, comunicazione e ricerca nel Covid-19
pp: 89-105, Anno: 2021

1   2   3   4   5